torsdag 8 september 2016

HÖSTLISTA

Beskriv din höst med tre ord?


Tända ljus, myskvällar i soffan, fina färger.

Vad är det bästa/sämsta med hösten?

Det bästa är att kvällarna  blir mysigare och att det äntligen blir dags att tända en massa ljus som höjer mysfaktorn till 1000. 
Det sämsta är att det blir mörkare så fort ute och att man måste börja plocka fram tjockare utekläder.

Hur höstmyser du?

Fint sällskap, tända ljus, mysiga hemmakvällar och stora koftor. 

Hur ser din höstoutfit ut?

Min nya grå bomberjacka får hålla mig varm när jag är ute, om det är riktigt kallt så får den svarta stickade mössan och de tunna svarta vantarna  hjälpa till också. Min outfit överlag inomhus kommer inte skilja sig så mycket från innan, svarta stuprörsjeans, linne och en mysig kofta. (Om jag inte är hemma såklart för då kommer jag bara gå runt i mjukisbyxor och Alex t-shirts. 

Vad har du på TO-DO listan just nu?

Det är lite hemlig just nu faktiskt, det kan hända grejer i helgen som kommer att göra så att jag...vi kommer att få en ganska lång to do list... 

Bästa musiken för regniga dagar?

Då kopplar jag in mig på de stora högtalarna, startar min akustiskalista och dricker oboy.  

Vad är den höstigaste maträtten?

Någon god soppa, typ laxsoppa med extra skaldjur eller något...MUUUUMS 

Var hänger du helst under helgen?

Allra helst på Öland med både familjen och Alex runt mig. 

Har du någon inplanerad resa för den närmaste framtiden?

Vi planerade att åka till Cypern i höst men pga sugiga jobbscheman och för lite personal så gick det inte ihop. Det får vänta lite. 

Hur förbereder du dig för vintern?

Bunkra upp med en massa värmeljus. Köpa kuddar och filtar i mysiga mörkare höstfärger samt ta vara på så mycket tid som möjligt innan det blir alldeles för kallt för att vara ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar