fredag 31 januari 2014

HALLÅJA

Vaknade vid halv tio tiden av att Sanna och mamma kom hem och pratade högt som fan, gick upp ganska direkt och fikade på det som var kvar från kladdkakan som jag gjorde igår kväll.

Snön öser ner utanför mitt fönster och jag är löjligt glad över att jag slapp åka in till skolan idag. Tycker inte om att behöva åka buss när det är dålig sikt, halt och höga drivor på vägarna. Många som jag känner som inte bor på Öland säger att de tycker att det är läskigt att åka på Ölandsbron även utan snö och halka och att de inte förstår hur jag kan vara så lugn när jag åker över bron. Jag har ju i hela mitt liv åkt över den, tycker varken att det är läskigt eller jobbigt. Tvärtom, när det är dåligt väder och snöigt så känner jag mig säker när jag åker på bron. Det är ganska knäppt egentligen då det händer en hel del olyckor där men när jag åker på Ölandsbron så känner jag mig trygg. Ölänning i kropp och knopp.

Ikväll tror jag att vi ska försöka ta oss ner till stugan och resten av helgen ska jag bara vila och kanske om vädret tillåter hitta på något annat roligt.

Nu ska jag kolla på Top model och gosa ner mig i soffan med en filt och en kopp jordgubbste.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar