lördag 6 februari 2016

Jaha, då sitter jag här igen. I badet med grön gegga i ansiktet, den lugna musiken som strålar ut från högtalarna och så ensamheten. Minns inte riktigt vart jag avslutade sist så jag vet inte riktigt heller vart jag ska ta vid. Den senaste tiden har jag jobbat väldigt mycket, det är riktigt kul men ack så tungt. Förutom att jobba då så gör jag ingenting alls, spenderar dagarna i soffan framför tvn och nu börjar jag bli riktigt less på det. Jag är trött på att spendera all "hemmatid" i soffan med handen i en chipspåse. Visst, det är jättemysigt men jag blir så himla rastlös. Jag vill iväg, kanske inte så långt. Eller bara åka iväg eller pilla med någonting om dagarna. Den senaste veckan har dock vart lite annorlunda, Alex och jag har börjat planera om hans lägenhet lite så vi har vart iväg på tippen, några svängar på IKEA och lite sånna grejer. Tycker det är så kul att planera och tänka på hur man ska kunna ställa saker och ting för att det ska bli så bra som möjligt.


Förutom detta livet då så längtar jag gaaalet mycket tills alla uteserveringar öppnar. Längtar till kvällar inlindade i filtar med ett glas vin i handen och gott folk och go musik runt om.
Längtar till varma sommardagar i slottsparken på en filt, kanske någon grillning och lite go dricka.


Idag vill jag sitta iklädd myskläder, med en slarvig bulle på huvudet med lite gott sällskap och femton flaskor vin. Ni vet sånt där som jämt planeras men som aldrig blir av. Eller kanske bara en liten fest, inget krav på att vara uppklädd, inga krav överhuvudtaget. Bara vänner, musik och roligt.


Vet inte vart jag vill komma eller varför jag ens fortfarande försöker få ihop inlägg. Ingen bryr sig, inte ens jag själv bryr mig om det längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar