torsdag 15 november 2012

När karusellerna sover

Det måste ju var en av dem bästa julkalendrarna som finns! Har älskat den enda sen jag var ett liiiiitet barn. Den gick ju år 1998 så jag var ju bara två år men endån så kommer jag ihåg hur mycket jag tyckte om den. Fick en skiva med musiken där ifrån när jag var liten också och den har jga fortfarande kvar så den  sitter jag och kyssnar på just nu. Musken kan ju vara det bästa som finns, verisonerna av de olika låtarna är så att man dör när man hör dem , så underbartt bra!

Vi har massor med filmer på mig,sanna & stoffe när vi är små & står och sjunger,dansar till musiken, favorit låten var inkan kinkan haha , åh jag kommer ihåg hur mycket vi stod och dansade.

Greveholm, Diselråttor och sjömansmöss, sunes jul , kaspar i nudodalen & många fler är ju också underbart bra julkalendrar!

Iår ska ju årets julkalender vara greveholm 2, det  ska vara samma spöken men en ny familj, antingen så blir det en total flopp eller så blir det jättebra. Jag tror eftersom att den första var så extremt bra så tror jag att årets kalender blir en riktig flopp, men man får ge den en chans!

1 kommentar:

  1. CD-skivan med musiken från När karusellerna sover är en riktig raritet idag. Visste inte att en sådan existerade förrän någon lade upp ”Inkan kinkan” på YouTube för något år sedan, och har förgäves försökt leta efter den på nätet sedan dess. Håller verkligen med dig om att arrangemangen på sångerna är jättebra. Du skulle inte kunna tänka dig att lägga upp resten på YouTube? Det är säkert fler än jag som är på jakt efter musiken …

    SvaraRadera