torsdag 25 oktober 2012

Bär du mig så bär jag dig.

När man var liten och det bästa man visste var att leka datten, leka med barbie dockor, springa efter varandra och byta klistermärken med varandra. Det värsta bråken man hade var när någon annan hann ta den bästa barbie dockan eller om någon annan hann ta det man ville ha först. Den värsta skadan och smärtan man visste var när man trillade och skrapade upp knät.

Idag läser man bara på bloggar om tjejer och killar som är i ungefär samma ålder som jag. Det bästa dem vet är att supa. Det värsta bråken dem har är när någons bästavän har snott den andras pojkvän. Den värsta skadan dem har är att dem skär sig varje kväll för att de mår psykist dåligt.

Hallå , vad är det som har hänt? Vad hände med alla glada spralliga barn som älskade livet? När dem var små och sa "jag ska aldrig börja röka, det är såååå äckligt!!!!" vid 14 års ålder hade dem både varit fulla ett antal gånger, röker regelbundet och har haft 11 pojkvänner på en vecka.När man går förbi dagiset så hör man barn snacka skit om varandra och säga en massa skällsord som jag inte ens visste fanns när jag var i den åldern. Jag hatar verkligen när vuxna säger att det är så mycket fel på dagens ungdom eftersom att det är deras fel hur vi är och hur vi beter oss. Men när man hör de små barnen och ser hur vi som är "dagens ungdom" beter oss så förstår jag faktiskt lite att dem säger att det är mycket fel på oss. För det är det. Det är något allvarligt fel på alla undomar, alla är hjärntvättade och ingen vet hur man ska bete sig.




"När man var liten ville man
inget annat än att bli stor,
när man är stor vill man
inget annat än att vara liten igen"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar