torsdag 12 juni 2014

Blev lite känslofylld

Av någon dum jävla anledning så bestämde jag mig för att kolla igenom ALLA bilder och filmer som finns från de gånger jag sett Ozzy. Hittade i stort sätt alla låtarna från sweden rock (2011) på youtube och det är nog bland det bästa jag någonsin sett. Det var så perfekt, skulle så gärna vilja uppleva just den kvällen igen.


Sen var jag i stadion och såg min första riktiga konsert med honom. Skulle egentligen vart med Black Sabbath men på grund av sjukdom och dåliga kontrakt så fick Ozzy göra en nödlösning (som enligt mig blev till det bättre) och kalla in sitt egna band med delar av Sabbath. 


Att se hela stadion lysa upp med skärmar och tändare under denna låten var helt jävla magiskt. 


Sen så hade jag turen att få gå på en meet and greet, blev den kvällen omdöpt till matildO och spydde nästan i en soptunna inne på friends arena. Allt var som det ska vara på en stor rock konsert helt enkelt!!



Och nu sista gången, underbara Black Sabbath på underbara Sweden rock. 


Det suger dock så gaalet mycket att det inte i någon av filmerna som jag länkat här verkligen visar hur bra det är på hans konserter. Hur mycket publiken verkligen är med från början till slut och hur fint det är när alla engagerar sig i låten. Men har man någon gång varit på en riktigt bra konsert när alla sjunger med så kan man väl helt enkelt bara föreställa sig hur det är att uppleva allt detta i verkligheten. Ett ord, GRYMT. 

Är så jävla lyckligt lottad över att jag har fått de här chanserna att få se min allra allra största idol inom musik. Så jag vill ge ett JÄTTESTORT TACK till världens bästa föräldrar som alltid har sett till så att jag har fått biljetter och alltid hjälpt mig. Även ett STORT TACK till min syster som har blivit min Ozzy-konsert-buddie. Ett sista TACK är till min bror, inte för att han engagerar sig särskilt mycket i mina konsertdrömmar eller stödjer de särskilt mycket överhuvudtaget, men jag gillar honom i alla fall!

Sabbath oh bloody Sabbath, så himla bra. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar