onsdag 11 juni 2014

Här ligger jag klockan 03:12, sömnlös och med tusen olika tankar. 
Här ligger jag och min jävla ångest jämte varandra, funderandes på vad det ska bli utav mig. För fyfan vad ångesten växer mer för varje dag och jag är två millisekunder ifrån att kasta allting ifrån mig, gräva en grop och komma tillbaks först då jag är redo.

Vad är det egentligen jag vill göra efter studenten? jag har så många frågor men inte ett enda jävla svar. Jag vill nog inte jobba med det här..jag tror inte det. Jag har ingen aning. 
Vad vill jag göra istället?  Jag vet ingenting. 
Helst av allt skulle jag vilja ha det så som det har varit nu. Gå i skolan med mina vänner och alltid veta vad man ska göra. Inte behöva oroa sig för vad som händer.

Men så kommer det inte att vara för att snart fyller jag 18 år och då förväntas man bli vuxen. Nästa gång det blir sommar är det min tur. Min tur att ta studenten och kliva ut i vuxenlivet. Jag är inte redo för det, jag tror aldrig att jag kommer bli redo för det.  Jag gillar inte att behöva lämna min trygghet och göra saker som jag inte känner mig säker med. 

Jag är helt enkelt livrädd för det som kommer. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar