torsdag 31 december 2015

Årsresumé - 2015

Eftersom att 2015 antagligen har varit det bästa året i mitt liv så är jag gääälet taggad på att göra en årsresumé på detta underbart oförutsägbara år. Kommer dock få dela upp denna årsresumén i olika inlägg för det kommer bli myycket bilder och text.

Januari - 
Jag firade in detta året relativt lugnt, en stund tillsammans med Patric men mestadels tillsammans med min syster i hennes hus. Vad vi inte visste då var att när vi räknade in sekunderna till det nya året räknade vi även in sekunderna till det år då vi kommer påbörja det år då vi kommer ha som allra roligast tillsammans.
Början av månaden var lugn. Satt uppe i stort sett varje natt och hade tiotimmarslånga skype samtal med Mathias. Gick mestadels runt i outfiten här nedanför och kände mig allmänt svincool och on top.


 Den 15 Januari fick jag äntligen mitt efterlängtade körkort som jag hade kämpat med och även haft en hel del motgångar med. Första veckan med körkortet agerade jag fyllechaffis för första gången. Jag försökte lära mig att dricka whisky men den fireball flaskan ger mig än idag kväljningar. Var på polisen och skaffade mig ett pass inför årets äventyr, gick i skolan lite då och då och den sista dagen i månaden hade jag min första utgång på krogen. Det var här allting började spåra.


Februari - 
Wow, okej. Denna månaden kommer att vara kaos. Den var kaos. Det är det bästa jag någonsin varit med om. Ångesten när jag vaknade upp dagen efter min allra första utgång och insåg att jag hade myntat både det enda och det andra uttrycket. Vad jag dock inte hade kunnat tro var att den personen som jag spenderade mest tid med denna kvällen skulle komma till att bli en av mina allra närmsta och bästa vänner. 
#Noragrets
Resten av månaden följdes av skola och utgång varje onsdag, fredag och vissa lördagar. Sanna och jag träffade väldigt många nya personer som än idag hemsöker oss.Sjömännen kom in och började kaosa runt i våra liv. Jag umgicks med bästisen varje vaken minut, gick igenom en livskris. Tatuerade mig och trivdes som fisken i vattnet. 




Mars - 

Första delen av månaden spenderade vi fortfarande inne på Harrys dansgolv varje onsdag.Sjömännen var fortfarande fast i våra huvuden och Sanna och jag spenderade de mesta av våra vakna timmar tillsammans inne i Kalmar där vi gjorde...grejer. Dvs, filmkvällar i psyklägenheter, rundor och timmar inne på Maxi köpandes blåbärs redbull. Firade 100-dagar kvar tills studenten med mina alla mina favorit bruttor, Körde två galna utgångar med våra 'bröder' och kom fram till att de inte finns några plastpåsar bakom baren på L4 (FYI första och enda gången jag varit där, VEM HAR INTE PLASTPÅSAR LIKSOM...). Hade många dåliga haff och spenderade en del hyfsat varma dagar utanför slottet drickandes finkaffe med systrami. 



Den 14 Mars efter skolan mötte jag upp Sanna vid stationen där vi sedan tog tåget till Göteborg. Spenderade natten hos vår kusin och hennes pojkvän innan vi tidigt nästa morgon skulle ta oss till flygplatsen där vi för första gången skulle möta upp vårt hustler crew. Åkte till London, köade i 14,5 timme för att sedan trängas ihjäl av Neck Deep publiken. Spenderade några fler dygn i London innan det var dags att säga hej då och flyga hem igen. 


Var hemma i en dag som var kaos, ompackning, husvisning, brutet revben och influensa. 
Tisdagen åkte mamma, pappa, Sanna och jag till Stockholm och jag var sjukare än aldrig förr. Såg Pierce the Veil, Sleeping with sierens, Issues, Less Than Jake, Yellowcard och Chunk captain chunk innan vi avslutade resan och åkte hem igen, 


April - 

Helt ärligt så var jag faktiskt tvungen att kolla bland bilderna innan jag började skriva denna texten för jag hade inget direkt minne av vad som hände denna månad, trots det så visade det sig vara en hel del. 
Hade någon utgång då och då men det var långt ifrån så som vi var förut. Spenderade mestadels av tiden i bilen med sanna och körde runt i Kalmar. Åkte till Jönköping med florrarna och gjorde yrkesbeviset. Spenderade en kväll kollandes på Robin Hood och med att få höra världens mest smittsamma skratt samt hört att mitt hjärta slår så hårt att de känns som om att det knivhugger en. 




























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar