måndag 28 oktober 2013

It's not much, but it's home.


Tycker ni att jag är helt dum i huvudet om jag säger att jag de senaste timmarna suttit och kollat på såna här filmer och storlipat? 
I så fall får ni tycka det. 
Världen som J.K Rowling har skapat är inte bara massa fånig magi och påhittade personer. Världen hon skapade genom att ta vardagliga grejer och göra dem på sitt egna vis. Med lite fantasi skapade hon en värld som man kan ta sig in i vilken ålder man än är i. Mår man dåligt finns det ett ställe man kan fly till och genom att skriva dessa böckerna har hon hjälpt så många personer som mått dåligt och haft det svårt. Det spelar ingen roll vem man är eller vart man är för att "Hogwarts will always be there to welcome you home!"

Vill mest bara lägga mig under en sten och dö för att de sista böckerna om Harry Potter är skrivna. Den sista filmen om Harry Potter är gjord, det som man i flera år växt upp med, de kommer inte att komma mer sånt. Jag kommer ihåg när vi var på premiären av den sista filmen på bion. När filmen var slut ställde sig alla i den fullsatta biosalongen upp och applåderade
. Det var en riktigt cool känsla alltså. 

Om ett tag kommer magical beasts and where to find them, det kommer att vara en bra dag. Då kommer jag att vara glad. 

Har ni inte läst Harry Potter böckerna, gör det. Ge det en chans och tänk inte bara att det är en massa tramisg magi osv, ge det verkligen en chans. Ni kommer inte ångra er. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar