måndag 17 augusti 2015

Det känns lite konstigt..

Alltså...jag har väl inte riktigt fattat det än. Imorgon börjar skolan (i alla fall för de på gymnasiet) och jag har nog inte riktigt insett att jag inte kommer vara en av de som återigen kliver in genom skolans dörrar. Samtidigt känns det ganska overkligt att sommaren redan är slut? I min mening så har den ju precis börjat!? jag hade min lediga tid i början när det var dåligt väder och då spenderade jag mestadels av dagarna själv pga av att alla andra jobbade. Men nu, solen har ju bara precis börjat att komma fram dagligen, alla i min närhet är lediga och det är inte förrän nu som jag verkligen fått den där sommarkänslan. Det suger ju att det inte fick vara längre än i ett par veckor (som jag dessutom jobbade heltid under).

Men i alla fall, tillbaka till ämnet. SKOLAN BÖRJAR IMORGON OCH JAG SKA INTE GÅ DIT?
Usch, känns lite tomt samtidigt som jag känner att detta är mitt liv nu. Men som sagt så har jag nog inte riktigt insett att jag inte kommer få sätta mig i skolbänken igen. Jag måste verkligen säga att jag är riktigt avis på de som ska börja sitt första gymnasieår nu, speciellt de som börjar på Östersjö för de kommer att få ett så galet bra år Jag har sagt det innan men det skiter jag i, jag trodde aldrig att jag skulle kunna vakna på morgonen och nästan hoppa upp från sängen för att få gå till skolan, jag trodde heller aldrig att jag skulle gråta när det blev lov av saknad till alla vänner och den vardagen man vant sig vid. Men detta gjorde jag både en och flera gånger under min skoltid.

Till alla er som börjar skolan imorgon eller någon gång under veckan, jag vet att det kan kännas kämpigt ibland och att du ibland bara kommer att vilja skrika på dina lärare eller kasta in skolböckerna i väggen MEN jag lovar dig att du kommer att sakna det när du väl har slutat. Ta vara på den skoltid som du har kvar och jag önskar er alla ett stort fett LYCKA TILL. Allting kommer att lösa sig trots att du antagligen är jättenervös och håller på att bita sönder varenda nagel på dina händer (tro mig, jag vet hur det känns) men allting kommer att gå superbra och du kommer att ha några tre grymt bra år framför dig.

Ikväll efter jobbet så ska vi samlas hemma hos Stina och äta lite gott, känner att detta kanske är precis vad som behövs för att förstå verkligheten. Att vi samlas allihopa och umgås tillsammans när skolan egentligen skulle börjat. Det är så skönt att det känns som om att ingenting har ändrats mellan oss även fast det är så mycket som är annorlunda.
Minnen för livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar