fredag 27 april 2012

Tänk på vad du säger!

Jag ska inte sitta här och låtsas vara någon jävla ängel , för det är jag verkligen inte. Jag är ofta riktigt jävlig och inte alls rolig att ha och göra med , men jag vet när jag har sagt något jag inte borde gjort. Jag kommer på mig själv när jag sagt något olämpligt. Men du  tänker dig fan aldrig för. Jag spelar med och låtsas att jag egentligen inte bryr mig eftersom att jag inte vill skapa bråk. Men nu har jag tröttnar jävligt mycket på att alltid höra dig säga en jävla massa skit. Du menar säkert inte de/den person som finns i min närhet men du säger det alltid på ett sätt så att jag reagerar på att du säger det.

Det är inte bara "du" det är de flesta som går runt, jag säger också saker men känner du/ni aldrig att ni går förlångt? Jag kan inte bestämma vad du/ni ska säga, men snälla tänk dig för vad ni säger i min närhet, eller ni får säga vad ni vill, men snälla tänk på hur ni säger det. Jag kan inte betämma vad du ska prata om, hur gärna jag än skulle vilja kunna bestämma det..

Jag kanske är jävligt känslig , men hur kul är det egentligen att bara höra en jävla massa skit. Det går nog knappt en dag utan att det inte sägs något. Jag ska säga något, någon gång..måste bara tänka lite först..

OM du nu har lite vett i huvudet så kanske du tar åt dig av det som jag har skrivit om & kanske tar åt dig lite av orden så att du tänker dig lite mer för.

Jag är inte arg eller något sånt men det skulle ju inte sitta fel om det fanns något inne i dig som sa till dig att tänka dig lite för.

Detta kan vara en person på skolan , det kan vara någon jag känner via datorn, en granne, en släkting. Det kan vara vem som helst. Så ja .. alla borde ju kanske börja tänka sig lite för.

Yupp, jag är mycket medveten om att det inte löser något genom att blogga om det men det är ett bra sätt att prata/skriva av sig, man läser ju på eget villkor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar