måndag 2 april 2012

vad har hänt med barnen!?

När jag gick hem från skolan idag så gick jag förbi dagis.
Där står det en ganska knubbig tjej och en väldigt spinkig dom gick väl i förskolan eller ngt ..
Dom verkade bråka med varandra, plötsligt säger den knubbiga tjejen:

- Jag är inte tjock det är vackert att ha former, till skillnad från dig ditt spinkiga äckel

då svarade den väldigt smala tjejen:

- Det är vackert när nyckelbenen syns , det är inte fint att ha en massa äckliga dubbelhakor!!

Var tvungen att stanna upp och kolla om jag verkligen hade hört rätt, två tjejer i förskolan sa det där. Vad är det för värld vi lever i ?
Barnen blir alldeles för påverkade av sina föräldrar/syskon/grannar, ja alla som är äldre än dom själva , alltså, när jag gick i förskolan skulle jag aldrig ha fått för mig att säga något sånt till mina vännner eller familj, jag visste knappt vad kurvor och nyckelben var när jag var så liten.

Betyder dettta att nu när det är 2012 och barnen redan är så påverkade om hur vuxna beter sig, tänk lixom hur det kommer att vara om tio år, kommer dagisbarnen gå runt i strippstövlar, fullt sminkade , tajta korta kläder? Usch vill inte ens tänka på det, det är bara äckligt hur påverkade barnen är av de vuxna runt omkring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar