torsdag 14 mars 2013

UF-mässa, snöstorm & bussåkande

Har varit på Ungföretagande mässa hela dagen idag. Den var i Mönsterås så nu har man varit där för första gången, hoho. Det var typ som Färjestaden...fast tattigare, så som jag hade förväntat mig alltså! Mässan fick jag inte ut något alls av, var sjukt tråkigt och så var det en massa människor. Det enda som var roligt var typ att få se alla som frida har berättat så mycket om hahah...

Eftersom att mässan var i Mönsterås så har jag alltså åkt buss i fyra jävla timmar idag, först till kalmar, sen till mönsterås, sen tillbaka till kalmar & slutligen hem. Det var såååå skönt när man började närma sig Öland igen och kunde uttala namnen på busshållplatserna igen! Sen på bussen påväg hem pratade jag med en människa jag trodde att jag kände, visade sig sedan efter halva resan att det var en kusin till personen jag trodde jag pratade med.

I kalmar & på Öland är det snöstorm & massa minus grader och hur äckligt väder som helst, sen ju närmare mörbylånga man kommer desto mindre snö blir det. Det började minska i Haga Park & sen när man kom hem så var det helt snöfria gator, plusgrader & det syntes inga som helst spår alls av att det är oväder på resten av ön. Hoho, lilla mörbylånga kan man alltid lita på!

Nu ska jag i alla fall bara ligga i sängen och lata mig resten av dagen, kolla på pretty little liars och äta lite. Jappjapp!

Vädret i mörbylånga idag, & nu verkar solen kika fram lite också <33

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar