onsdag 30 juli 2014

Best friends? More like siblings.

Att gå runt med en otäck känsla i kroppen hela tiden, att aldrig riktigt veta hur man ska reagera att känna sig försvarslös och att inte kunna göra någonting, det är så det känns att vara livrädd för att sin bästa vän ska dö. Jag är livrädd för att en dag vakna upp och få ett samtal eller läsa ett sms från dennes föräldrar. Jag är så trött på att hela tiden behöva känna att det är mitt ansvar att kolla så att personen vaknat på morgonen. Jag har tagit på mig alldeles för stort ansvar för detta men jag bryr mig så mycket om denna människa och allt jag vill är att den ska må bra. Att veta att dennes problem är så svåra och att veta att ens bästa kompis kan kollapsa mitt framför ögonen på en är en så ruskigt läskig känsla. Jag vill inte ens vara själv längre med personen som vet så himla mycket om mig för att jag fruktar vad som kan hända.

Jag vet inte vad jag skulle göra om det hände något. Jag vill inte ens tänka tanken på att det skulle kunna hända något. Jag vet ingenting längre, jag är helt enkelt bara livrädd.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar