måndag 14 juli 2014

DÄR JAG HÄNGER MIN HATT

Varje gång jag hör 'där jag hänger min hatt' så tänker jag tillbaka till Stockholm och Sweden rock resor som vi har gjort.

"Men du försvann, gled ur min hand
vart tog du vägen, jag kan inte hitta dig
jag är för full knuffas omkull, vart tog du vägen
jag kan inte fatta att jag tappade bort dig
säg vart är du nånstans, står och skriker ditt namn
men om jag hittar dig och du bjuder med mig hem
så lovar jag att du kommer skrika mitt namn"



Tänker tillbaka på då vi mötte Gristian och gick med honom genom den mörka parken och sedan tappade bort honom. Tänker tillbaka till killen som attackerade oss i ett mörkt dike och spelade luftgitarr till mig på Sweden Rock. Tänker tillbaka till när vi satt på MAX och spelade candy crush för att fördriva tiden efter Kentfest och killen som satt och åt bredvid nästan hjälpte mig att spela och sen klappade mig på ryggen innan han gick (???) och självklart så tänker jag tillbaka till killen som friade till mig under hockeymatchen och sedan däckade i andra perioden.

Detta och sååå mycket mer. Alla mina bästa minnen kommer tillbaka när jag lyssnar på den låten, dno why but it makes me happy. 


Och alltså serri...killen på SRF, ring mig så kan vi spela luftgitarr tillsammans. Man är ju lite av en naturbegåvning på det ;))))))))))))))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar