lördag 2 maj 2015

Winnerbäck och livet

Och en trappa ner fanns synder, sex och sprit 
Fast deras lagar förbjöd dem att gå dit
Så där satt dom nu och tugga sin oblat (men det är inget vidare faktiskt)
O dom lyssnade på en fest från källaren
Alla miljarder som kom till djävulen
Ja, där fanns plats för många fler
Så jag sa till John Blund, ta med mig ner

Och där inne var det fest med mat och vin
Ja där fanns alkohol och nikotin
(och amfetamin och nitroglycerin och gelatin och heroin
och limousine och kokain och nils farin och violin och
medecin och ren bensin)
Och inget var förbjudet enligt dom
Och några slog varandra och rökte hasch
Och några söp sin lever till en gulash
Ja, dom festade till blodet lyste rött
Men vad gör de när faktiskt alla redan dött?!

Vad är väl en riktigt bra fest!? 

Hallåhallå, nu vart det ett tag sedan sist igen. Har hänt lite grejer i mitt liv under veckorna som jag vart borta, dock ingenting som direkt har satt några större spår. Spenderade stora delar av denna veckan i Jönköping tillsammans med mina klasskamrater för att utföra vårt yrkesbevis. Det gick som det gick, det är dock ingenting som jag går runt och tänker på. Som min extremt tröstande vän sa "du ville ju ändå inte bli florist", det är ju faktiskt sant. Så vad spelar yb:t för roll. Är bara glad att jag har gjort det och att det äntligen är över. 
Lyckades dra på mig något skit när jag var där uppe och har känt mig lite småhänig de senaste dagarna. 
I torsdags var det valborg,en riktigt bra dag. Började dagen med att gå på stan tillsammans med Christoffer, sedan mötte vi upp mamma för gofika och mat i stan. På eftermiddagen åkte vi alla ner till Grönhögen där även moster, Jeppe och Alex var så åt vi lite gott tillsammans med dem också innan Sanna och jag åkte till Kalmar för en utgång. 
Hur kvällen slutade? Lite smått förvirrat, halv awkward och ganska roande. Trevliga men också ganska läskiga människor. Fick nästan pröva att spraya mitt försvarspray i ansiktet på några killar för att de "ville känna hur de kändes". Ni förstår alltså vilken nivå det var på den kvällen. Men jag hade kul och det är huvudsaken. 
Har spenderat hela denna dagen i paradiset och nu tänker jag ligga i sängen resten av kvällen och bara skratta åt hur mitt liv kan vara konstant awkward. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar