onsdag 15 juli 2015

Jag har knappt jobbat alls men ändå så känns det som om att jag missar hela sommaren. Jag är inne på min andra arbetsvecka av måååånga och jag är sjukt glad över att jag får chansen att vara här och jobba för utan detta så skulle jag vart köörd.

Men ändå så känner jag längtan, längtan till en riktigt dagsfylla eller en sensommar kväll med härlig musik och goa vänner. Så som en sommar ska vara alltså. Dock så är ju inte vädret något att hurra för så förstår egentligen inte varför jag sitter här och klagar när jag vet att det ändå inte hade blivit av något trots att jag hade vart ledig.

De kommande veckorna har jag dock en del saker planerade. Till att börja med så kommer Josefin hit några dagar, ska bli galet kul att träffa henne igen. Sen så är det konserter i sluttsruinen även denna sommaren. Ingenting kommer väl slå förra sommarens Sweet, Slade och Smokei kväll med söta scenarbetare och gratis öl men tror att detta kan bli riktigt bra i alla fall. Har biljetter till både Tomas Ledin och Uffe Lundell. The gubbs still going strong liksom. Kanske även att det blir en sväng till kalmar för att lyssna på Roxette.  Någonstans häribland ska jag även försöka att hinna med att träffa lite vänner. Jag ska fira min syster som fyller år och möjligtvis partja lite också. Så jag kommer ju inte att bara sitta inne på kontoret eller ligga i sängen och dega. Jag har fullt upp då det säkerligen kommer att dyka upp spontana promenadkvällar, turer till Kalmar och sena kvällar på systerns balkong.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar