måndag 22 september 2014

A match into water

Pierce the veil, ett av mina favoritband. Vad ska jag säga? Jag älskar deras musik, deras texter, deras personligheter..allt med dem.

En av deras låtar - a match into water - handlar om Vic's föredetta flickvän som hade cancer. Hon genomgick massa behandlingar under tiden som han var på turné och han skrev låten för att visa henne hur stolt han är över henne att hon klarar att gå igenom allt.

Jag tycker personligen att denna låten är en av de finaste och bästa de gjort. De har gjort så många fina och betydelsefulla låtar men med tanke på att man vet meningen och tanken till denna låt och vet varför den skrevs så känner jag lite extra för den. Jag kan relatera till texten och det känns som en trygghet att veta att de personer som man ser upp till har gått igenom samma sak som man själv gjort, känt samma smärta och förstår hur man kan känna sig ensammast i hela världen.
De hittar inte bara på, de förstår faktiskt hur man känner sig. De vet att det kan kännas tufft just nu men de vet också att det kommer att bli bättre.


Och jag vet vad alla mina oförståendevänner kommer att tycka om denna låt, om detta band. De kommer säga att det är skrikmusik, att de inte förstår hur man kan säga att en låt är fin när de "skriker" i den. Att fina låtar görs bäst akustiska och med ett lugnt tempo. Jag har två ord till er, ni  suger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar