torsdag 11 december 2014

Femhäraslaget

Ok, kan vi bara ta en minut åt att gråta över att jag i tisdagsnatt var på mitt livs sista Hobbit premiär? Var dock väl förberedd och visste i stora delar vad som skulle hända. Ändå så sprutade tårarna åt alla håll och kanter under i stort sett hela filmen. Som tur var hade jag en av Heddas kompisar (som jag inte har den blekaste aningen om vad hon hette) bredvid mig som gav mig näsdukar när hon såg att det behövdes, hade även Sanna på andra sidan så kunde hålla hennes hand när filmen började och när det var läskigt <3 <3 <3
Trots typ ett helt paket näsdukar att torka tårarna med så var ärmarna på min tröja ganska så genomvåta när eftertexterna hade slutat.
Ville inte lämna salongen pga då visste jag att det skulle vara slut på riktigt. (ja, mitt liv är såhär dramatiskt när det handlar om Sagan om ringen, Hobbit, Harry potter och star wars. Deal with it)

Det är nu två dagar sedan jag såg filmen och jag vet fortfarande inte riktigt hur man ska gå vidare efter det här. Ska man försöka intala sig själv till att livet går vidare och att allting kommer att kännas bättre om några dagar? eller ska man fortsätta leva i det förflutna och liksom aldrig mer kunna förstå vad riktig lycka är? (förrän nästa december då den nya Star Wars filmen släpps). Jag tror att jag kör på det sistnämnda.


Var på Hobbit desolation of Smaug innan premiären av den nya. Det är få gånger som jag kiknar av skratt när jag tittar på film men det hände i båda dessa filmerna, mer än en gång. Ni vet i tvåan när dvärgarna kommer till Esragoth där de finns en elak snubbe som heter Alfrid? Satt drickan i halsen när jag såg vem han liknade. Har aldrig tänkt på det innan men nu när jag väl börjat så kan jag inte sluta, Alfrid (eller Ryan Gage som han också heter) är så galet extremt jävla lik Tyler. Alltså verkligen, på pricken. Skrev till honom och frågade varför han dolt sitt skådespelarliv men han igonrerade det så tänker skicka det till Case istället så att han får visa det för honom IRL!!!


Ni kan ju inte förneka att de är sjukligt lika? De två nedersta bilderna är på Ty.....eller är dem??? 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar