tisdag 25 oktober 2011

Hur ska man reagera om man hör någon prata om dig bakom din rygg?

Om jag skulle höra någon prata om mig bakom min rygg så skulle jag bli så sjukt jävla arg och ledsen.
Det finns ju inte en jävel på skansen som  ingen pratar om. Alla pratar om alla så jag vet att det sägs saker om mig, jag vet bara inte vad.

Jag är tyvärr själv en sånn människa som pratar först och tänker sen.
Jag har kommit på mig själv med att säga något om en person som har stått bakom mig.
Jag tror inte att jag har sagt något som verkligen har sårat någon i verkligheten, och om jag har det så ber jag om ursäkt. Jag pratar ju som sagt innan jag hinner tänka.

Det finns människor i min omgivning som jag inte säger ett endaste litet skit till. Om jag ska säga något som är "hemligt" så väntar jag alltid tills den personen har gått, för att jag vet hur mycket skit den snackar, hur många rykten den startar, hur mycket sanningen ändras i hennes verision. Jag har själv varit med om det, att hon har stått och pratat skit om en person med en annan tjej och sen gått till den personen det handlade om och sagt allting fast hon säger att hon har hört någon annan säga det.
Så falskt, man ska fan stå för vad man tycker annars kan man lika gärna hålla käften!
Hon är egentligen en jätte gullig tjej och hon är en väldigt bra kompis till mig men jag skulle aldrig berätta något som jag inte ville att någon annan skulle få veta för henne.
Hon som jag har skrivit om läser min blogg och jag tror att hon kommer fatta att det är henne jag menar, men so what , det är mina tankar och åsiker helt ocensurerat *blink*

OBS:det hanflar inte om någon av mina närmaste vänner!!

Ska försöka sköta mig lite med bloggningen också, ska göra som idag. Två relativt långa  inlägg om dagen, wish me luck bitcheeeees! ;*


2 kommentarer:

  1. Håller med dig kan man inte stå för det man säger så ska man hålla käften.

    SvaraRadera
  2. Usch såna högstadiefasoner är verkligen tråkiga och barnsliga. Tyvärr finns de kvar fortfarande i vuxenlivet. Suck. Om du hör någon snacka skit om dig så gå fram och konfrontera även om det känns sjukt läskigt! Du kommer känna dig så stark och personen ifråga kan ju få försöka förklara sig ur den kniviga situationen och skämmas :)

    SvaraRadera