tisdag 11 oktober 2011

Riktigt jävla livrädd..

Jag är livrädd för att misslyckas i skolan.
För att få dåliga betyg, för att inte komma in på det gymnasiet jag vill gå på.
Att vara tvungen att behöva gå på IV.

Det enda jag tänker på just nu är betygen , dom fejkade intagningarna, nationellaproven, vanliga proven, betygen, dom fejkade intagningarna, nationellaproven , vanliga proven, betygen osv..
Tänk ifall jag inte klarar godkänt i matte, då kommer jag ingenstans.
Visserliglien så hade jag endast två fel på förra matte provet, men ett prov räcker ju inte för att ändra ett helt betyg.

Tänk ifall jag trillar i ett ämne för att jag satsar mer på ett annat. Tänk ifall jag misslyckas totalt på dom nationella. Tänk ifall jag inte får godkänt i matte...

Jag pluggar mer nu än vad jag någonsin har gjort innan , efter skolan , i skolan , innan skolan , men det känns endån inte som att de räcker.

Nä!!, nu räcker det

"Unga dam , nu är jag trött på ditt gnäll om skolan,  lyssna på mig nu!
Om du inte slutar att oroa dig för skolan så kommer allt skita sig!
Ryck upp dig nu & skaffa dig något annat att tänka på"




Jag minns när jag var liten, jag minns det som igår.
Man brydde sig varken om kläder eller hår.
Man klaga på maten, man klaga på allt.
Man gjorde bara saker man tyckte var ballt.
Men nu är man äldre och fattar lite mer.
Man tänker lite annat på saker som sker.
Man längtar tillbaka på tiden som var,
när man var liten då tiden var underbar.

Jag minns när jag var liten, man ville bli polis.
Allt var så mycket bättre på alla sätt och vis.
Sen började man skolan, man tyckte det var kul.
Man trodde aldrig att det skulle bli så mycket strul.
Man sitter här och tänker på hur bra man hade då.
Man hade ingen aning om hur det skulle gå.
Och om man nu var liten, tänk så bra allt skulle va.
Att vara liten det vill man vara varje dag.

1 kommentar:

  1. Nu lär väl den här kommentaren bli en hel roman, man jag tycker det är viktigt att svara på ditt blogginlägg.

    Genom hela högstaiet och gymnasiet, jag faktiskt ännu tidigare än så så pluggade jag jättemycket. Jag grät om jag fick VG och var inte riktigt nöjd förrän jag hade alla rätt på proven. Och jag var så rädd för om jag skulle komma in på dte jag ville på gymnasiet. Så jag förstår dig mer än väl, jag vet vilken satans jobbig situation du är det! Fy sjutton för högstadiet!

    Jag vet inte hur det är med betygen om de har bytt betygsystem än till A-F istället för G, VG, MVG. Om de har de så vet jag ju inte riktigt hur det fungerar. Men jag tror absolut inte att du behöver oroa dig för att hamna på IV, du hade ju två poäng från alla rätt på matteprovet - det är ju hur bra som helst! Jag är jätteimpad! (Jag hade inte så bra resultat i nian på matten på nåt prov :) )

    Ett tips ifall du oroar dig: se till att prata med lärarna om hur du ligger till betygsmässigt, vad du ska satsa på för att komma upp i det betyg du satsar på, vare sig det är G eller högre. Det är bra för dels så vet du ju och sen ser läraren att du är intresserad också :)

    Och OM du nu inte kommer in på ditt förstahandsval direkt på gymnasiet sen så tappa inte hoppet! De första veckorna hoppar massvis med folk av sina program och byter, då kan du säkerligen komma in på det du vill :) De vill ju kunna fylla en hel klass nämligen.

    Jag vet att det är svårt att inte oroa sig, men det kommer att fixa sig!

    Kram till dig söta och underbara kusin!

    SvaraRadera