tisdag 4 februari 2014

Mer om mig?

Jag har ju den senaste tiden lagt ut en hel del punkter som berättar lite småfakta om mig, men jag tänkte att eftersom att jag har fått så många nya läsare så tänkte jag att jag skulle skriva en liten text om mig själv, alltså inte bara en massa punkter utan nu en riktig text där jag berättar lite mer ingående om vem jag är.

Jag heter Matilda Hallberg och går andra året på Östersjögymnasiets floristutbildning, alltså jag går en praktisk linje där man håller på med blommor. Jag trivs jättebra på skolan och skulle aldrig kunna byta varken skola eller linje trots att den jag går tyvärr inte är något för mig. Jag har har haft ångest inför min student som är nästa år ända sedan jag började första året.
Jag är en retsam lite skit med helt galet humör. Ena stunden är jag glad och skrattar andra stunden är jag asarg och skulle kunna döda någon. Jag älskar att retas och att testa folks tålamod, däremot så har jag noll tålamod själv och så fort något inte går som jag vill så blir jag arg.
Jag har i hela mitt liv varit en pojkflicka och har alltid älskat att leka tillsammans med mina äldre syskon som lekte med power rangers, dinosaurier, skellettgubbar och sådana grejer. Jag känner mig extremt obekväm om jag måste ha klänning eller kjol på mig, jag trivs allra bäst i mjukiskläder och har absolut inget intresse överhuvudtaget för dyra märkeskläder eller smink. Enda anledningen till att jag använder smink är för att jag inte ska skrämma resten av mänskligheten.
Jag har ett enormt filmintresse, kollar alltid på filmer och har väldigt lätt för att lära mig repliker. Om jag ser en film mer än två gånger kommer jag ibland på mig själv med att sitta och säga replikerna innan skådespelarna själva har sagt dem.
Jag älskar reklamjinglar och har till och med en lista på spotify med endast reklamlåtar. Det finns inte en enda jingel som jag inte kan och jag störs inte av reklamen varken på tv eller radio då jag kan de flesta utantill och då blir det inte lika trist att titta eller lyssna på. Kan fortfarande hela fastighetsbyråns tvreklam "Bosse Valentino" som de hade för jättemånga år sedan. Älskar reklamer.
Jag är ständigt hungrig och om jag fick och kunde skulle jag gärna äta hela dagarna, jag har i hela mitt liv varit väldigt underviktig men sen jag började på gymnasiet så började jag gå upp mer i vikt då jag började må mycket bättre än vad jag gjort innan.
Jag står min familj väldigt gärna och spenderar gärna mycket tid med dem, min syster är fotograf och jag ställer mer än gärna upp som modell då jag älskar att vara i rampljuset. Trots detta så har jag väldigt svårt för att ta seriösa bilder och allas telefoner, datorer och ipads är fyllda med groteska bilder på mig.

Kommer inte på mer just nu men nu vet ni ju i alla fall lite mer om mig.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar