lördag 22 februari 2014

Oj, vad jag saknar detta

Kvällar som de här, då jag sitter och kollar igenom gamla bilder och ser alla gamla vänner, alla personer som man inte längre har någon kontakt med, då saknar man dem, mycket.

Saknar tiden då det var jag och bruttorna, då det var vi sju tjejer och ingen kunde skilja på det. Det fanns stunder då vi var ovänner, oense, trötta på varandra och mest kände för att slå ihjäl varandra men oftast så hade vi så jävla kul, tänk er själva. Sju stycken tonårstjejer, tänk er allt kaos. Hade så kul tillsammans med dessa tjejerna.















Nu bara saknar jag allt, saknar alla stunder i biblioteket, alla raster med kortspel i cafeterian, när Liza fastnade i en barngunga så brandkåren fick komma och klippa sönder den, när hon fastnade i en annan barngunga vid en lekpark och varken hon eller jag visste hur vi skulle få loss henne, när vi skulle tälta i Kleva med klassen i början av sjuan men det regnade så mycket att vi fick sova på skolan istället, alla so-lektioner med Hellman när alla bara satt och skrek hela tiden, när jag hade en tvilling, saknar när Elina busknackade på klassrumsdörrarna så att man fick springa som fan, alla spanska lektionerna då man satt med google translate för att försöka fatta vad läraren sa, när samma person minst en gång i veckan fick köpa OCH klippa upp sitt lås till skåpet pga låst in eller glömt nyckeln, saknar mackorna..speciellt de toastade ost-ostarna, när man alltid gick runt och kramade på någon, alla gånger man gick till macken för att köpa en klubba och sen gå tillbaka, när maten var äcklig så man bara åt knäckebröd med smör och citronpeppar, när mattanterna klantade till sig och tappade ur all mjölk på golvet, när alla i matsalen började klappa händerna så fort som någon tappade en tallrik med mat, när vi skulle sova över med klassen i Torngårdslokalen och alla var ute och gick halva natten, när vi bytte mentor stup i kvarten, när vi fick Git som mentor och hon lät oss tjejer göra vad vi ville, ÖMSA-dagarna då man satt och gjorde ingenting, lektionerna med Pilot-Janne då han berättade om "hur det var när han var ung!" 
Jag saknar allt det där och lite till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar