torsdag 20 februari 2014

Om inte gravitationen hade stört mig hade jag svävat uppe i taket vid det här laget.

Alltså om ord kunde beskriva hur bra denna Stockholmstrippen har varit så skulle de blivit en bok på minst ett tusen sidor. Åkte till Stockholm utan några som helst förväntningar och kommer hem därifrån galet lycklig OCH med en nyfunnen kärlek till All Time Low, vissa band krävs det att man hör live innan man kan fastna för dem.

Tänkte egentligen skriva lite om vad som har hänt, mest för min egna skull så att jag kan titta tillbaka på detta om några år, skratta och minnas hur jävla galet allt var, MEN jag kan inte beskriva genom ord hur bra det har varit.

När vi kom till Ringarum så såg Sanna att just ATL skulle ha en skivsignering på Bengans skivaffär innan konserten, efter lite research så såg vi att det bara låg några kvarter bort ifrån vårt hotell så vi tänkte att vi kan ju i alla fall gå dit och kolla en snabbis, det slutade sen med att vi stod i kö i 1,5 timmar utomhus i Stockholm iklädda Converse och skinnjackor... MEN vi fick träffa bandet och det var då jag började smälta för dem för JÄVLAR vad snygga de var...
Åt på mc donalds innan vi skulle försöka ta oss ut till Fryshuset som låg någonstans på Gullmarsplan..? Alltså skulle vi behöva åka tunnelbana..igen...Men efter lite osäkerhet och hjälp från främlingar så hamnade vi i alla fall rätt och då skulle vi ju bara hitta från tunnelbanan till Fryshuset, tydligen såg vi ganska vilse ut då det plötsligt kommer fram en kille och säger att han ska till samma ställe så att vi kan ta sällskap för han hade i alla fall ett litet hum om hur man tog sig dit, så vi tog sällskap med honom. Vi hittade tro det eller ej rätt helt utan problem men istället för att ställa oss i kö för att kunna komma in så fort som möjligt så utforskade vi Gullmarsplan tillsammans med en helt främmande människa, det var kul.
Konserten var GRYM. Den går inte att beskriva med något annat ord, den var bara så jävla grym. Bandet var helt otroligt bra live, stämningen i publiken var så grym, alla hade liksom the time of their lifes. Allt vara bara så jävla bra och trots att jag knappt kunde någon låt då den första gången jag hörde dem var i måndags så hade jag så jävla kul, det spelade ingen roll att jag inte kunde texterna till 100 % , jag kunde hoppa och dansa med i alla fall och det var bara så jävla kul. Enda nackdelen var att det var så jääävla varmt och man blev så satans törstig men eftersom att vi stod längst fram så ville vi inte gå och köpa något att dricka, ville inte förlora den platsen liksom.
Förbandet var också grymma, Blitz Kidz hette dem och jag ska lätt kolla upp dem!!
Var badassiga och tog med oss en affisch hem också, ouuups.

När vi vaknade dagen efter konserten så hade vi lika gärna kunnat blivit påkörda av ett tåg eller blivit slängda ifrån ett stup för helvete vad dåligt vi mådde, bakis och skakis , vi orkade inte ens gå och äta en riktigt frukost så vi gick ner till 7 eleven som endast ligger två meter ifrån hotellet och köpte chips och åt det till frukost, bra start på dagen. Hade en photoshoot på hotellrummet och dansade loss till låtarna som de spelat för oss kvällen innan. Åt på Jensens (<33333) och kollade runt lite på stan men hittade endast en lång grå kofta som jag antagligen kommer att flytta in i pga apmysig. Mötte internetkompisar och dog av awkwardsness.
Var så glad i igår morse att mamma till och med undrade om jag var hög..







Grymt bra var det, alltihop, grymt. säger grisen, Gristian
Och bäst av allt, jag fick uppleva det tillsammans med min bättre halva. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar