torsdag 6 september 2012

Två underbara dagar

Lördagen 11 juni -  2011

Den natten var den första gången som jag hörde Ozzy live. Flög ungefär en halv meter upp i luften när han skrek första gången. Rösten var inte på topp men det gjorde ingenting för att när den till exempel sprack i början av Mr.Crowley så kunde man inte sluta rysa. Fattade knappt att jag hade varit cirka 300 meter ifrån den som jag har som idol. Den som jag har avgudat enda sen första gången jag hörde honom sjunga.
Den fagen trodde jag att jag var så lycklig som jag trodde att jag kunde bli. Jag sa flera gånger under den natten "Dör jag nu så kommer jag i alla fall att dö lycklig!" . Jag trodde inte att mitt liv kunde bli bättre.  Fören....

Fredagen 25 maj -2012

Black sabbath skulle återförenas och jag hade biljetter till deras konsert. Helt obegripligt. Jag var flera gånger tvungen att nypa mig i armen för att se så att det verkligen stämde.Det blev ingen Black Sabbath återförening, Tony fick cellgifter och andra ville inte vara med pågrund av "dåligt" kontrakt. Då tog Ozzy saken i egna händer och skapade Ozzy and friends. Den underbaraste natten i mitt liv. Det var hur varmt som helst, jag satt ute i t-shirt och svettades hela natten , höll på att dö av värme slag när vi skulle köpa nattkäk på mc donalds påväg hem från stadion. Denna natten var hans röst bättre än någonsin, hans kondition var på topp, bandet var på topp, vädret, ja allt var helt underbart perfekt! Denna gången satt jag kanske 100 meter ifrån honom. Han som jag skulle kunna döda för att få känna lukten av, få röra hans hår. Jag skulle gära vad som helst för att bara få säga hej till honom och prata en liten stund. Det är ju såklart en dröm som aldrig kommer att gå i uppfyllelse men den får mig att hoppas att det omöjliga kan hända.

John Michael "Ozzy" Osbourne, mannen, myten,legenden, the prince of fucking darkness, kärt barn har många namn.


Jag älskar dig, kommer alltid att göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar