lördag 2 augusti 2014

Slade, Sweet & Smokei

I torsdags var jag, sanna, mamma, pappa, Carl, moster & Alex i slottsruinen och lyssnade på Sweet, Slade och Smokei. Hade egentligen inte några större förväntningar inför det men det slutade med att det blev en av de bästa sommarkvällarna jag haft i år.

First of all, vi stod längst fram (as always). Hade egentligen inte koll alls på vilka låtar som skulle spelas, kunde väl ungefär två låtar på varje band. Som vanligt tog jag på mig rollen att höras och synas mest, gav gubbarna egoboost's och skrek halsen av mig.

Innan något av banden ens kommit ut på scenen så var det (som vanligt) en massa scengubbar uppe och grejade (skojar inte när jag säger gubbar). Alla som känner mig vet att jag har en liten kärlek till söta gubbar så jag siktade in mig på en gullig och sa till alla runt om mig, främlingar som familj att den gubben skulle följa med mig hem på kvällen. Det hände nästan också..men mer om det SEN.

Först ut på scen var Slade. Tappade hakan när de kom ut, det var de sötaste gubbarna jag någonsin sett. Som om att inte det skulle vart nog så såg gitarristen som stod framför mig precis ut som Peter Pettigrew, blev så dökär i honom att jag nästan flörtade livet ut mig med han. Han är min nya idol, Jack Barakat släng dig i väggen..Dave Hill är my new no.1
De spelade och hade superkul på scenen och de spelade faktiskt en del låtar som jag kunde trots att jag inte hade en aning om vilka de var innan vi åkte dit. Dansade och flörtade med scengubben jag skrev om innan och blev bästis med ljudteknikern (jag tror att han var det iaf)

Nästa band ut var Sweet, de var det bandet som jag innan vi åkte dit kunde flest låtar till. De spelade på och höll uppe tempot. De bjöd också på sig ganska mycket men de älskade inte publiken lika mycket som Slade hade gjort några minuter innan, de fick mig att sakna Dave.  Under tiden som Sweet spelade kom scengubben som jag skrev om innan ner till mig och pratade lite, kramades lite, pussades lite och sen bjöd han mig på öl. Förstå att jag blev betrodd att få ha publikens enda glasflaska (!!!), fick alltså utav bandens öl. Ska spara den flaskan för evigt. Fick nästan komma backstage och nästan komma på efterfest, nästan. 

När alla scentekniker fixat klart inför det sista bandets tur på scen så gick min gubbe ut på scenen och sa hej då till mig, saknar honom...vet inte ens vad han heter </3
Sen var det Smokies tur att spela, detta var bandet som jag hade haft högt förhoppningar om att de skulle ha en grym spelning men det var den spelningen som jag tyckte sämst om. Dock ska jag inte säga att det inte var bra för när de spelade Oh Carol och Living next door to Alice var jag typ i extas, gubbarna vet visst hur man gör en bra spelning.

Tyvärr så tog denna kväll liksom alla andra slut. Men jag lämnade ruinen med ett stort leende på läpparna och alla gubbarna uppe på scenen tackade både mig och Sanna efter sina spelningar. Det var vi som höll igång deras publik. Jag tror och hoppas att de också lämnade spelningen med ett stort leende, jag tror även att Boner-tjejen och hennes sällskap var en stor snackis runt om i turnébussarna på kvällen.

Finns så mycket mer att berätta, alla personer vi (...jag) flörtade med, alla gånger jag och ljudteknikern rockade tillsammans och alla bilder/filmer som han tog på oss. Alla bilder/filmer Smokei bassisten(?) tog med sin mobil och allt  hoppande och skrikande. Orkar / tänker dock inte berätta mer för er, har redan gått in på för mycket detaljer och alla som läser detta lär tycka att jag är dum i huvudet. Men jag var där med min familj och min familj är dum i huvudet så jag var bara som alla andra <3

Har en massa bilder på banden och alla scengubbar jag flörtade med men det tänker jag inte lägga in bilder på i detta inlägg, här och nu får ni nöja er med mingelbilder.




Ful(l)ast vinner


Bae,<3


Detta är min och Sannas 'Dave Hill - selfie', SLÅ DET OM DU KAN. 
Kommer dock ett inlägg med bara bandgubbarna sen...någon gång..i framtiden. När jag känner för det helt enkelt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar