måndag 19 december 2011

Idag för ett år sedan..

Idag för exakt ett år sedan åkte mamma,pappa,sanna och jag till Anneberg för att kolla på två mopskillar. När vi kom dit så flög alla på oss, man blev nästan galen så söta va alla, hela familjen. Det var sju stycken hundar som alla ville ha lika mycket uppmärksamhet. fyra mopsar, två chow chowar och en stor blandras. När vi kom in dit så verkade det nästan som om att det var den minsta av killarna som ville följa med oss hem. Lille Elvis fjäskade så mycket för mamma att jag nästan var säker på att det skulle bli han som följde med oss hem, men sen så kände väl han att vi inte var rätt för honom för att när vi satt och fikade och pratade lite om hundarna så gick Elvis och la sig i sin bur och Elton kom till mig. Elton la sig vid mina fötter och släppte inte min sida för en sekund, han skulle med oss hem hade han bestämmt.
Innan vi skulle åka så fick Elton gå ut och "uträtta" sina behov i trädgården medans vi andra gick och tog på oss kläderna. När han kom in igen hoppade han nästan upp i mammas famn och ville verkligen följa med oss hem. Han grät lite medans vi körde på deras gata men såfort vi svängde ut därifrån så slutade han direkt och sov större delen av vägen hem.
Tänk er , första gången man har sin älskade hund sovandes i knät. Känslan var obeskrivlig. Alla var vi nog lika lyckliga eftersom att när vi åkte på morgonen visste vi inte om vi skulle ha någon hund med oss hem, och när vi var där så gick allt så bra utan några besvär.

Idag skulle jag inte ens kunna tänka mig ett liv utan min lille Elton. Han är min lillebror, vi bråkar ,irriterar varandra och lika fort som vi "hatar" varandra så älskar vi varandra mer än innan!
När han kommer in på rummet på morgornarna och väcker en , biter en och rycker i håret om han vill att man ska gå upp. Han ligger vid sängen när man somnar och är kvar när man vaknar. 
Teeeltoon , jaaag älskaaar diiiig ! <3







 
Årets badpojke 2011

Eftersom att vi firar ett år tillsammans imorgon så ska vi överraska honom med muffins. I en tidning som heter mops ordern fanns det ett recept på "mops muffins"
Den tidningen är väldigt rolig att läsa så det finns massa söta bilder och för att en av Eltons kusiner Scoobeedo är med och tävlar och det går alltid så bra flr honom, det står nästan alltid om honom i den tidningen, i förra numret hade han vunnit sin klass!

Mops Muffins

5 ägg
1 dl grädde
1 dl riven ost
1 dl av valfritt innehåll, kykling, bacon,skinka (jag hade kotlett)

Gör såhär:
Vispa äggen och grädden lätt. Tillsätt det valfria innehållet och osten och rör runt. Klicka sedan ut smeten i formar (helst placerade i en muffinsplåt). Grädda vmuffinsarna i ugnen i ca 20 min på 175 grader.
Både du och hunden kan njuta av dessa muffinsarna och innehållet bestämmer du ju själv!
Koncistenten blir ungefär som omelett eller äggröra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar