lördag 10 december 2011

Mina just för tillfället favorit julsånger:

1:  En vit HD hosianna Davidson - kenneth & the knutters

2: Ritsch rap - Black Ingvars


3:  Jag fångade en räv - Drängarna

4: Vår julskinka har rymt - werner & Werner

Förra året köpte mamma och pappa två nya julskivor, en som  hette pop i jul dör dom två nedersta låtarna var med och en som heter kopparbärs-tomterock. Helt klockrena skivor, älskar låtarna men detta är mina favoriter, vilka är era favorit julskivor och låtar?

1 kommentar:

  1. Haha, åh, Pop i Jul har vi hemma också! Pappa köpte den när vi barn var små och den har spelats flitigt. Är det ett familjedrag mellan bröderna att köpa samma skiva tro? :p

    Min favoritlåt är lite klyschig numera men jag fullkomligt älskar Fairytale of New York (originalet med The Pogues och Kirsty MacColl då såklart). Den låten kan jag få för mig att lyssna på mitt i sommaren bara för att den är så jäkla bra.

    Sen lyssnar vi hemma på två gamla LP-skivor som heter Tomteland och Kulänglarna. Kulänglarna var en radiokalender på 80-talet nån gång och där finns helt klockrena och fantastiska låtar! Finns så många bra julskivor :)

    SvaraRadera