fredag 16 september 2011

omoget , omognare , omognast.

Dags för att skriva lite om skolan igen känner jag.

På min skolan finns de nog inte en jävel som inte skämtar om Lagunen. Mina fiender, vänner, sånna som jag inte känner.
Det dom oftast gör är att skämta om Lagunen, som för några dagar sen så hade min kompis tappat bort sin nyckel, då sa dom såhär:

-Jag har tappat bort min nyckel
-Har du kollat på lagunen ,det var väll där du var sist?
-Nej jag är väll inte helt invalid, som dom som går där är.

även fast jag inte sa något då , så är det en röst inne i mitt huvud som skriker "hur jävla omogen får man vara , det är väll inget fel med att gå på lagunen!?!?"
Det är knappt att jag kan hålla käften när jag hör något sånt, rösten i mitt huvud håller på att ta över allt.
Men för att slippa all jävla drama som skulle uppstå ifall jag skulle öpnna käften så försöker jag hålla tyst.

Men seriöst, hur kul kan det vara att säga samma skämt hundra gånger om dagen , och fortfarande tycka att det är lika kul?
Jag förstår, 1 gång  väldigt roligt, 2 gånger kul 3 gånger kom på något nytt.

Det är ju bara så patetiskt , det är ju som om att jag skulle ta reda på er känsliga punkt, det ni absolut inte vill höra någon säga, och varje gång jag går förbi dig så säger jag det skämtet och skrattar like mycket varje gång, skulle du tycka att de va så kul? Nej jag skulle inte tro de.

åhåhåhåh, nu orkar jag inte med jobbiga människor längre , nu lägger jag mig i badet med härlig musik och tar helg, hare gött!

1 kommentar:

  1. Jag håller med men varför tro att en omogen tonåring ska fatta när vuxna människor inte gör?

    SvaraRadera