lördag 11 januari 2014

Real friends will always be friends no matter what

Jag kan inte vara vän med någon som tror att allting bara kan handla om den personen hela tiden. Alla behöver väl minst lika mycket uppmärksamhet för att det ska vara en bra och fungerande vänskap. Varför tror vissa människor att allt ALLTID kan handa om dem? Varför har de så svårt att förstå att man faktiskt inte alltid kan tänka på sig själv och bara prata om sig själv hela tiden.

Jag avskyr att jag alltid är för snäll för mitt eget bästa och alltid lyssnar på vartenda litet problem som dyker upp, när jag ändå inte får något tillbaka. Jag avskyr när folk pratar om samma sak hela tiden och alltid upprepar samma frågor om någonting som jag inte ens kan svara eller påverka då jag egentligen inte har något som helst med samtalsämnet att göra. Eller om en person pratar om något problem och man försöker berätta för den att man har samma problem men personen bara ignorerar det och fortsätter att prata om sig själv? JAG FÖRSTÅR DET INTE OM MAN FÅR PRATA OM SIG SJÄLV 23 TIMMAR OM DYGNET KAN MAN VÄL ÄNDÅ LÅTA NÅGON ANNAN FÅ SÄGA NÅGOT OM SIG SJÄLV BARA EN LITEN STUND??

Det slutar alltid på samma sätt. Det slutar alltid med att jag tillslut tröttnar och säger ifrån rejält och säger allt jag tycker och tänker och alla tankar jag samlat på mig under den senaste tiden, och eh jaa... då slutar det aldrig bra.


USSSCHHHHH VISSA MÄNNISKOR GÖR MIG SÅÅÅÅ ARG
Men sen så har jag ju fått turen att lära känna världens bästa vänner som är precis motsatsen till det jag skrev där uppe. De är sånna vänner som man kan lyssna på flera timmar i sträck för att man vet att man alltid får tillbaka det man ger. Älskar dem såååå mycket och skulle bara vara halv om jag förlorade dem, <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar