onsdag 13 februari 2013

NÄSTA GÅNG JAG FÅR FRÅGAN DÖDAR JAG NÅGON.

Seriöst, den frågan jag har fått flest gånger i mitt liv , får den nästan varje dag & detta är sista gången jag tänker svara på den för nu orkar jag inte mer. Frågan lyder alltså "heter du Hellberg eller Hallberg, det är Hellberg va??"  SVAR: NEJ  IDIOTER DET ÄR HALLBERG MED A 

Det är hAllberg med ett A inte med ett E då blir resultatet hAllberg. Okej, rätt fånig sak att tröttna på men nu har jag hört den här frågan i hela mitt liv så har tappat tålamodet med det nu. Personer jag känt sen barnsben tror att jag heter Hellberg, man ba "ah men tack för att du bryr dig så mycket att du har lärt dig mitt efternamn!"

& alltid följdfrågan men är du släkt med Hellberg då? Eh, nej inte det heller. Vi har inte samma efternamn, vi kommer inte från samma ställe & vi har ingenting gemensamt.

Så nu var det sagt. Lär er nu innan jag får ett riktigt raseriutbrott.

// Matilda HAllberg


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar