måndag 11 februari 2013

titanic

ligger i sängen med mjukisbyxor, tjocktröja, havrekudde, täcke & överkast över mig så nu ska jag väl förhoppningsvis sluta frysa. Ligger och ska kolla på titanic, kan inte hjälpa att börja skratta varje gång jag ska se den då det var för några år sedan pappa och jag skulle titta på den. Det var första gången jag skulle se den och ni vet den börjar ju med nutid att de är nere i vattnet och söker efter kassaskåpet som de tror att halsbandet ska ligga i. När den scenen dök upp första gången så frågade jag pappa med en helt seriös röst "letar de efter överlevare eller?" , ja  men visst matilda, de finns nog de som överlevt i iskallt vatten i åttiofyra år, verkligen de låter ju hur realistiskt som helst.

Sen har jag funderat på en sak om filmen nu. De säger ju att råttorna började lämna skeppet. Men hallå,båten var väl ganska nybyggd när den gick ut på sin jungfrufärd? Hur i helvete kan de då kommit en massa råttor och bosatt sig i skeppet på inte alls lång tid?
& ehh...ne, ni behöver inte svara på den dumma tanken.

Nu ska jag se den och sen ska jag sova. Ha en fortsatt bra kväll. puss och heeeej


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar