lördag 2 februari 2013

Roses are dead, violets are dead, I'm a terrible gardener.

Seriöst ibland syns det verkligen inte överhuvudtaget att jag går på en florist linje. Jag vattnar ALDRIG mina blommor & låter dem stå över ett varmt element och sen undrar jag varför de dör? Vattnar väl mina blommor en gång på tre veckor om inte mamma är snäll och gör det åt mig.

Snittblommor däremot är det skillnad med, De är jag ganska noga med att snitta om när jag kommer hem, noga med näring & att de ska stå fint. De första dagarna i alla fall. Byter aldrig vattnet, eller ger dem nytt. Plockar inte bort vissna grejer utan väntar tills det syns att alla är döda innan jag slänger dem. Mindre jobb lixom. Min lärare skulle bli galen ifall hon visste hur jag behandlar blommorna ibland. Tur dock att mamma tar bättre hand om dem så att de i alla fall håller i ett tag.

Förstörde precis min barndom lite...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar