lördag 23 februari 2013

Sjuka värld.

Igår på tåget hem visade sanna mig en blogg som hon hade hittat på twitter. Den handlade om en kille som hade kommit ut med att han var homosexuell för sina föräldrar som tillhör Jehovas vittnen. Tre timmar efter att han hade berättat var alla hans kläder packade, han fick ett VISA kort med 2000 :- på och sen kastade de ut honom. Eftersom att det är en synd att vara homosexuell ifall man tillhör jehovas så kommer hans föräldrar nu att tänka att han är död.

Visst de har sin tro och så men att tänka att ett av sina barn är dött, man pratar inte med de, inte om de och man tar absolut inte reda på vart de befinner sig. Han skrev att hans pengar var slut & att han var frusen & inte hade någonstans att bo. Sanna & jag tänkte endå att han var i Sannas ålder så det var inte så hemskt...Tills vi kom på att han bara var sjutton år. Alltså ett år äldre än mig. Han berättade för sina föräldrar att han var homosexuell dagen efter sin sjutton årsdag, han är alltså en tidigt född 96a, han är född samma år som mig och har blivit utkastad av sina föräldrar utan ett ställe att bo på. Detta hände endast för 2-3 veckor sedan. Men han har haft en jäkla tur (om man nu kan säga så...) han träffade ett gaypar som har hjälpt honom & nu har han träffat en kille han gillar. Allt har gått så himla fort.

Kan inte hjälpa att få lite tatuh känsla av allt han skriver. Det känns så overkligt att det verkligen kan hända.Synd att vi upptäckte denna bloggen på tåget på väg hem annars hade jag letat upp honom och typ..jag vet inte.



ajaaa ha de gött


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar