lördag 2 februari 2013

Prochrome tabletter

Sabina pratade om tabletter som minskade sötsuget som hon skulle testa. Jag har fått ett sånt extremt stortsötsug nu igen, trots att jag egentligen bara äter godis på fredagar och ibland lördagar. Men när vi är i skolan så äter vi ibland sötsaker, som lyxshakar & våra älskade lattar med massa socker i. Så trots att jag inte äter godis så består min vardag mycket av att äta socker.

Pratade med mamma om dessa tabletterna, hon sa att hon ätit sånna och att de faktiskt funkade på henne. DÅ borde de funka på mig med då mamma & jag är väldigt lika på många sätt. Saker som funkar på henne funkar oftast på mig med.

Så nu funderar jag på om det är värt att testa sånna tabletter. De finns på life och är faktiskt inte alls farligt dyra. Man kan köpa 90 tabletter för endast 114:- och funkar de inte så har man endå inte förlorat så mycket pengar.

Ska fundera på det tills nästa gång jag kommer in till kalmar & ska in till stan eller så. Jag menar, fungerar det så är det ju jättebra. Tabletterna är även till för att människor som är överviktiga eller vill gå ner i vikt ska ha lättare att hålla sig borta från sockret. Jag ska ju dock inte ha dem som viktminskning utan jag ska ju självklart fortsätta äta som vanligt, bara mindre socker.

Vad tycker ni? Någon som har testat dem? Fungerar de?

bilden är tagen från life's hemsida. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar