söndag 19 oktober 2014

KONSERTMINNEN

Okej, jag vet att jag redan dragit upp dessa minnena i tidigare inlägg men det är några av mina bästa så jag tänker dela med mig av dem igen.

11 Juni 2011 - Ozzy Osbourne på Sweden Rock. Det var första gången i mitt liv jag har vart och lyssnat på en artist som jag gillat. Innan har det bara vart småkonserter i Slottsruinen med personer jag knappt vetat vilka de varit. Ozzy levererade mitt första festivalminne och han gjorde det BRA. Får fortfarande rysningar under vissa av låtarna för att han har aldrig uppträtt dem lika bra som han gjorde den kvällen.

25 Maj 2012 - Ozzy and friends i Stockholm stadion. Det var min allra första stora konsert som jag var på och alltså, inte för att vara sån men Ozzy satte ribban gaaaaanska högt för alla kommande band när han var den första jag någonsin sett live. PLUS att han var och är min största idol. Den konserten är något som jag aldrig kommer att glömma. Dels för att det var min första konsert men det var så mycket mer. Vädret var hur fint som helst och jag satt ute/gick tillbaka till hotellet i t-shirt mitt i natten. Hans röst var på topp och 'mama I'm coming home' började spelas vid precis rätt tillfälle, det började mörkna och hela stadion lystes upp utav tändare och mobilskärmar samtidigt som alla sjöng med och stämingen var heeelt otrooolig.

22 November 2013 - Meet and greet with Ozzy Osbourne / konsert med Black Sabbath. Detta har jag redan berättat så mycket om. Allt var så läskigt. Jag och Sanna åkte för första gången själva till Stockholm (det gick självklart jättebra). Hela resan var så spänningsfylld. För det första så skulle jag få TRÄFFA min största idol inom musik. Jag skulle alltså stå så att jag liksom nuddade honom. Den tanken var helt ofattbar. Trodde inte själv att jag var nervös men när det började närma sig själva mötet hade jag koll på vart alla soptunnor fanns IFALL jag skulle behövt tömma maginnehållet vilket skulle vara obefintligt då jag varken hade ätit eller druckit på hela dagen (wiho, så jävla moget). Träffade många härliga människor i M&G gänget och pratade tatueringar med främlingar. Träffade Ozzy och fick tunghäfta (pin). När han pratade med mig och jag bara stod där som ett fån och tittade på honom. Herregud, allt man har tänkt att säga när man ÄNTLIGEN träffar sin idol bara försvinner. Men jag fick med mig många minnen ifrån de minutrarna bla, att han hade sin OZZY-hand på min axel, att han pratade med mig, skrev på mina saker (jag fick LOVE i min bok, de andra fick bara typ hans autograf), att han luktade lavendel och hade nytvättat hår och mycket mer. Fick efter det gå vidare in till konserthallen som var på friends arena. Satt bredvid våra m&g vänner och livet lekte. Konserten var grym men föredrar när han kör på sin solokarriär.

18 Februari 2014 - All time low i Stockholm. Herregud, dagen som förändrade mitt liv. Ibland undrar jag faktiskt lite vad jag skulle gjort i mitt liv ifall jag inte åkt på denna konserten / resan. Om jag hade vart en skittråkig människa med ett bittert liv eller om jag faktiskt hade kunnat hålla igång mitt sociala liv. Hela den resan var bara så brutalt jävla grym. Sanna försökte få mig att lyssna på musiken på väg upp till Stockholm men jag var sååååå negativ. När vi var i Ringarum såg hon att de skulle ha en signering inne på Bengans och eftersom att hon alltid följt med mig dit jag vill och gjort en massa saker för mig så tyckte jag självklart att vi skulle försöka hitta dit så att hon kunde få träffa dem. Det slutade med att vi stod i kö i flera timmar iklädda alldeles för lite kläder. Men när vi väl fick träffa dem så var allt grymt. Jag visste ju inte vilka de var så jag tog ett steg åt sidan för att låta Sanna träffa dem. Medan hon brofistade med Jack och pratade med Zack om att hans penna inte funkade så stod jag och hade världens längsta och mest akward ögonkontakt med Alex (sorry'boutthat) han undrade ju säkert vad det var för miffo som bara stod där och glodde liksom. När signeringen var slut orienterade vi oss ut till Gullmarsplan (bästa stället på jorden). Där träffade vi Gristian och gick genom en mörk park. Det var trevligt. Istället för att gå in och ställa oss i folkmassan utforskade vi tillsammans med honom Gullmarsplan och klättrade på hus(?). Gick in och hade den grymmaste konsert upplevelsen jag någonsin vart med om. Trots att jag var så sjuk att jag har minnesluckor ifrån hela kvällen och inte har någon aning om hur vi tog oss hem därifrån så har jag aldrig varit med om en bättre konsert. De liksom brydde sig om publiken och älskade den lika mycket som publiken älskade dem. Alex's röst var på topp och penis-skämtlådan var påfylld. Det kunde vart bättre alltså.

6 Juni 2014 - Ozzy Osbourne på Sweden rock.  Tjatade återigen mig till att få åka till sweden rock och lyssna på Ozzy. Hade GRYMT kul. Underhöll säkerhetsvakterna, hade PARTYLIGHTS till polisblåljusen, dansade julgranen, tappade mobilen i en kisspöl,gick in i en mörk skog(?) där vi spenderade tiden i ett dike och luftgittarspelade med en främling. Inget konstigt alls med andra ord. Ozzy levererade självklart som vanligt och kvällen var bara helt sjukt lyckad.

15 Juni 2014 -KENTFEST. OHgod, vart ska man börja. Det är ingen bra ide att vara utan ett hotellrum i Stockholm i en hel natt. Lyssna och lär er det barn. Ni ska inte heller hänga på mcdonalds ifall ni nu inte skulle ha ett hotellrum. Försök att leta upp ett nattöppet MAX, det är bättre. Gå inte till stationen förrän säkerhetsvakterna börjar komma dit.
MEN HELVETE vilken grym dag Kent bjöd oss på!! Massa goa artister, fint väder (för det mesta) och en helt grym upplevelse. Jag kan ju säga att jag vart lite halvtnegativ till att gå på kentfest också då jag verkligen ALDRIG har gillat Kents musik, MEN de gjorde sig jäävligt bra live. Publiken var gryyyym. Det var knappt något kaos alls och tänk er 25.000 människor som allihop tar i ifrån tårna och sjunger "välkommen välkommen hit, vem du än är var du än är" RYSNINGAR. Sen att sommarregnet började fall på oss i exakt samma sekund som Jocke sjunger "sensommarregn över karlberg" börjar regnet sakta men säkert att falla på oss. Allt var så vackert och att så på typ tredje raden på en kent konsert var en grym upplevelse bara det!! Får väl också ta och slänga in ett tack till killen som var där tillsammans med sin syster/flickvän(vembryrsigomsånnadetaljerliksom) som lät mig hänga på honom i cirka en timme innan jag kunde stå stadigt på mina egna ben igen (och sorry om jag höll lite för hårt runt din arm/tröja)

31 Juli 2014 - Sweet, Slade och Smokei. Alltså åkte till den konserten mest för att ha trevligt och umgås med folk men hade så brutalt kul. Alltså, Dave Hill fångade mitt hjärta. Uppskattningen man fick ifrån bandmedlemmarna var så underbar och var sååååå nära på att få komma på efterfesten. Raggade upp en scengubbe och blev bjuden på gratis öl. Gjorde bort mig för säkerhetsvakterna som jag i efterhand har träffat på stationen :)))). Borde kanske ha tänkt på att jag inte var i Stockholm och att folk faktiskt känner igen mig här. Konserterna var grymma. Slades publikkontakt var helt underbar, Sweets härliga låtar och Smokeis röster och låtar. Hela kvällen vart det grymt väder också. Allt bara var helt perfekt. Gubbarna vet hur man håller igång alltså.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar