onsdag 1 oktober 2014

Sex and white lies, handcuffs and alibies

Idag började Hogwarts logic följa mig på twitter samt favoritmarkerade och svarade på en massa tweets. Idag var en bra dag.

Är ledig idag också vilket innebär att mer chips kommer att ätas och ingenting kommer att bli gjort idag heller.

--------
Alltså tänkte på en sak om min så kallade blogg. Jag hatar att skriva om mitt liv, alltså typ vad jag gör om dagarna eller om jag har saker planerat. Det spelar liksom ingen roll om jag har ett fullspäckat schema och egentligen massa saker att skriva och berätta om. Jag kan inte få ihop en vettig text om det. För alltså helt ärligt, ingen bryr sig ju egentligen om vad jag har ätit till lunch eller vilken tid jag vaknade på morgonen.

Jag använder min blogg mer som ett minne. Typ som ett minne för alla konserter jag vart på, jag använder den för att komma ihåg olika citat eller lägga ut filmer jag sett på nu som jag tror att jag kommer vilja se i framtiden också. Jag använder min blogg som ett minnessåll.... (fy skäms på dig om du inte vet vad ett minnessåll är.)
Jag använder min blogg för att lätta på känslor om musik, artister, kändisar, Harry Potter, sagan om ringen osv.
Jag skriver inte gärna långa tidskrävande inlägg utan lägger hellre ut ett klipp eller en bild som sedan får tala för sig själv. För det sägs ju att en bild säger mer än tusen ord.

Jag ser ju på statistiken att det är en hel del människor varje dag som kikar in och kollar på det jag lagt upp. Men varför? Varför dras folk till att läsa om mitt meningslösa liv där jag fangirlar över allt som har med musik att göra? Jag skriver ju inte ens några vettiga inlägg, allt här är ju bara så flummigt och oklart. Det är ju aldrig heller någon som lämnar en kommentar. Varför återkommer ni till min blogg varje dag?

Förstår inte alls detta och nu har jag rört till det ganska så mycket. Men det jag ville få ut av detta inlägg (som jag egentligen bara kunde sagt i början) var att om jag har något vettigt inlägg att skriva. Något som inte bara handlar om var jag gjort. Så kommer jag att lägga ut det, annars kommer jag att hålla mig till att mestadels göra inlägg om musiken och alla tusentalspersoner jag önskar att jag kände.Ok?ok.

Saknar Kentfest. Saknar Stockholm. 
- 108
+ 174 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar