fredag 3 oktober 2014

Musik abstinens.

Okej, ni får inte skratta åt mig nu men ifall jag har sällskap med någon till tex skola eller jobb och inte har möjlighet att kunna ta på mig hörlurarna och spela musiken på högsta volym och bara försvinna iväg i mina egna tankar så får jag en sån brutal musikabstinens.

Jag kan gå i en hel dag och bara vänta på att få åka eller komma hem så jag kan lyssna på min musik ostört. Jag längtar verkligen tills det att jag får plugga in hörlurarna i telefonen och starta musiken.

Idag var en sådan dag, åkte in tidigare i morse så kunde ej lyssna på musik då, hann inte heller det innan skolan började och på rasterna är det ingen ide då jag vill kunna lyssna utan att behöva prata med någon.
Inte heller åkte jag buss hem så att jag kunde lyssna på det på bussen. Det första jag gjorde när jag kom hem var att gå direkt till högtalaren och starta den musik jag längtat efter hela dagen, pierce the veil.

Så nu är det lugnt igen, musiken spelas i bakgrunden och jag kan nu slappna av.


1 kommentar:

  1. Det är därför jag typ aldrig vill ha skjuts hem från er, helst åker buss själv, alltid går till jobbet... Det är en chans att plugga i lurarna och bara försvinna in i musikens värld. Älskar att åka buss, gärna tidig morgon eller när det har mörknat och bara stirra ut genom fönstret med lurarna i öronen.
    Mitt sätt att överleva gymnasiet! (Och resten av livet)

    SvaraRadera