lördag 29 december 2012

anonym kommentar.

Jag har idag fått en anonym kommentar  på ett inlägg jag skrev någon gång i november. Så här löd kommentaren.

Det syns kanske lite dåligt vad det står men det står i alla fall om att musiken från När karusellerna sover är väldigt svår att få tag i och så undrar personen om jag inte skulle kunna lägga ut den skivan på youtube efter som att jag har den.

Mitt svar till detta är , Jag tror inte att jag kommer att lägga upp den på youtube pågrund utav många anledningar. Skulle kanske kunna lägga upp några av låtarna här på bloggen eller om du ger mig din mejladress så skulle jag kunna mejla dig. Ska dock tänka på den här youtube saken, vi får se, antagligen så kommer jag bara lägga upp här om jag nu lägger upp någonstans, men då kommer du ju fortfarande ha möjligheten att lyssna på låtarna när du vill.
Hoppas att du återkommer till bloggen och ser detta svaret så ska vi nog tillsammans kunna hitta på en lösning för att du ska kunna få låtarna! :)

Ett tips till dig som letar efter skivan, kolla tradera med jämna mellanrum. Det händer ju faktiskt ganska ofta att folk hittar gamla skivor långt ner i en låda som de får för sig att sälja. Det är bara att fortsätta hålla utkik så kommer du nog hitta den någon dag!

Ha en fortsatt bra kväll allihopa!

1 kommentar:

  1. Hej, vad trevligt att få svar, jag har haft lite koll på bloggen. Det var just musiken till När karusellerna sover som gjorde att jag hittade din blogg. Jag bloggar inte själv och kände därför inte för att koppla ihop inlägget med min googleprofil eller annan, därför blev det anonymt.

    Jag kan förstå om du inte vill lägga upp på YouTube, med tanke på copyright och sånt, men nu är det ju en rätt gammal skiva som inte finns till försäljning längre, så något större ”brott” är det ju inte, snarare en kulturarvsgärning :). Sedan tar det väl lite tid att lägga upp på YouTube också eftersom man väl måste skapa en film också då, vilket kanske är en aning överflödigt.

    Men om du vill skicka låtarna till min mail så vore det verkligen jättesnällt! :) Min adress är

    nedmyr_soyde@hotmail.com

    Och skulle någon mer efterfråga kan du ju lägga upp här.

    Ha det bra!

    /Sofia

    SvaraRadera