måndag 7 januari 2013

Jag har levat

Skulle vilja ha en anledning till att tatuera in "Jag har levat" vid typ hjärtat eller över bröstet. Ska ju tatuera mig. Någon gång. Måste först ta reda på om jag tål färgen eller inte, måste nog vänta tills jag fyllt 18 för då får jag tatuera mig hos evil design & han har allergivänlig färg + att han är riktigt duktig. Tänk er typ "jag har levat" med någon snygg text lite bågformat över bröstet, eller vid hjärtat.

De orden betyder faktiskt väldigt mycket för mig. Orden symboliserar både mitt liv som jag lever nu , men jag tänker även mycket på mormor och morfar när jag hör den. När de dog så sa jag "jag ska leva för er nu". Det skulle lixom symbolisera mitt löfte till dem.

Ni kanske har svårt att tänka er in i det och förstå hur jag tänker. Men jag saknar mormor och morfar så att det gör ont. Tänker på dem flera gånger i veckan och när jag gjort något som jag verkligen är nöjd med i floristen så vet jag att mormor skulle varit så stolt. Hon skulle varit så glad över att jag har hittat till en skola som verkligen passar mig.

Trots att ingen av dem kommer att närvara när jag tar mitt körkort, eller tar studenten, får mitt barn eller gifter mig så skulle en del av dem endån alltid finnas med mig kroppsligt. Jag vet att dem finns hos oss men om jag skulle göra denna tatueringen så skulle dem följa med just mig vart jag än går. De skulle vara med mig i jobbiga & ledsna situationer, men även i glada och lyckliga. Jag vill göra den här tatueringen för er. 


Jag har haft orden skrivna på min handled i cirka två månader. Men det är inte där jag vill ha den och jag vill inte heller behöva gå och fylla i den så fort som jag har duschat. Jag vill att de alltid ska finnas vid mig.




2 kommentarer:

  1. Jag saknar dem oxå så mycket!

    SvaraRadera
  2. Om du inte ångrat dig tills dess så ska du få en tatuering i 18årspresent av mig

    SvaraRadera