onsdag 30 januari 2013

tisdagar är min hat dag


Är alltid så jävla tjurig och uppjagad när jag kommer hem på tisdagar. Idag för en gångs skull beror det inte på de vi jobbat med i skolan utan snarare  personer i skolan.

Känner mig just nu omringad av personer som alltid gör tvärt emot vad de säger. "man ska inte snacka skit om andra" men själv sitter du och snackar mer skit än någon annan, "men så kan du ju inte säga" nej okej men allt du säger är ok då eller? Folk som inte är mina närmsta vänner eller familj ska inte bry sig om vad jag gör och inte gör i mitt liv. Vill jag tatuera in swag eller yolo i pannan så ska ingen som inte står mig nära komma och ha någon åsikt om det. Vill jag spendera mina pengar på ätbara saker ska ingen bry sig om det.

Ingen ska komma och kunna bestämma över vad som händer i mitt liv & vad jag gör på min fritid & med mina pengar. De enda som kan bestämma lite över vad jag gör är mina föräldrar fram till jag är 18 år. Men inte ens dem kan bestämma exakt vad jag gör.

Det värsta jag vet är att höra kompisar prata skit om andra kompisar. Alla mina vänner behöver inte älska varandra men de ska fan respektera varandra så mycket att de inte går och snackar skit om varandra till mig. Speciellt om den ena kompisen inte ens känner den andra utan bara hatar den utan anledning. Varför?
Att snacka skit om min familj eller vänner så att jag hör det är faktiskt ett väldigt dåligt val av er. För att trots att jag inte visar det så mycket i skolan så har jag ett jävla temperament och skulle inte tveka en sekund på att gå fram till personen som sagt det och ta den på bar gärning. Jag har mer än en gång gjort det på skansen och även på fritiden. Jag säger inte att jag aldrig pratar skit, för det gör jag, det gör ju alla. MEN jag skulle ALDRIG få för mig att säga något om en kompis kompis (konstig mening men det skiter jag i.)

Okej, jag skriver alltid att jag är så emot mobbning & skitprat vilket jag är (!!) Men nu har det kommit in en ny person i mitt liv som tror att den känner oss mycket bättre än vad den egentligen gör. Jag har känt personen i en väldigt kort period men jag känner redan nu att detta inte kommer att gå. Jag irriterar mig på småsaker som personen gör och jag skulle nästan kunna tänka mig att byta skola för att slippa den. Tänk då att jag verkligen trivs på min skola men det är så överjävligt att några personer kan förstöra hela ens lust att ens vilja gå tillbaka till skolan. Det känns bara som en börda att behöva gå upp på morgonen och att tidigt på morgonen behöva förbereda sig för att höra massa skitsnack om små saker som inte ens har något betydelse.

Känner att jag ska avsluta detta inlägget nu innan jag skriver en massa saker som jag senare kommer att ångra.

Taco hej  / en arg Matilda


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar