fredag 4 januari 2013

pengar

Jag ska skaffa mig ett fadderbarn. Det är något jag har tänkt på jätte länge att jag vill göra. Tänk att få dela med sig lite av det man själv har. Jag tar mat på bordet varje dag, presenter på födelsedag/julafton och ett tryggt hem för givet men jag vet att det finns så många barn som inte ens har ett ställe att känna sig tryggt på. Därför skulle det vara en sån underbar känsla att kunna skicka pengar och en liten present till barnets födelsedag. Jag har sett att en av mina kompisar fick bli fadder i julklapp, hon "fick sitt barn" igår och hon var jätte lycklig för det.

Så jag ska bli fadder, för att jag vill att fler ska ha det lika bra som jag, jag har så mycket att jag skulle kunna dela med mig till mer än ett barn.

Dock är det inte bara faddet jag vill bli. Jag skulle även vilja skänka pengar till WSPA, vet att mamma vill det också så jag ska prata ihop mig med henne. Man skänker lite pengar i månaden och för de pengarna kan även djur få bättre liv. De behöver inte arbeta ihjäl sig utan de kan få ett värdigt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar